Ditames, informes, recomendacións, instrucións e acordos
Informes
- Informe 3/2023, de 17 de marzo do 2023, respecto de se resulta preceptivo o informe xurídico ao que se refire o apartado 8 da disposición adicional terceira da lei 9/2017, de contratos do sector público, na tramitación dos expedientes de contratos menores.
- Informe 2/2023, de 17 de marzo do 2023, sobre a articulación xurídica dos proxectos de innovación, investigación e desenvolvemento. Diferencias entre convenios e contratos públicos.
- Informe 1/2023, de 24 de febreiro do 2023, sobre os pregos de prescricións técnicas nos contratos de obras.
- Informe 3/2022 sobre modificación da duración dun contrato de concesión de servizo público como medio de financiamento de novas inversión.
- Informe 2/2022 sobre a externalizacion dos servizos do responsable do contrato.
- Informe 1/2022 sobre a consideración dos grupos de desenvolvemento rural (gdr) como poderes adxudicadores que non son administración pública e a súa suxeición á Lei 9/2017.
- Informe 2/2021 sobre o alcance indemnizatorio por imposible execución dun contrato no período Covid-19.
- Informe 2/2021 sobre a declaración e os efectos da prohibición de contratar prevista no artigo 71.2.d) da Lei 9/2017, do 8 de novembro, de contratos do sector público.
- Informe 1/2018, do 25 de abril de 2018, sobre interpretación do apartado 3º do artigo 118 da Lei 9/2017, do 8 de novembro, de contratos das administracións públicas.
- Informe 7/2016, de 29 de setembro, sobre a posibilidade de compensar a contía das melloras non executadas cun desconto na última certificación. Deputación de Pontevedra.
- Informe 6/2016, de 29 de setembro de 2016, sobre desistimento dos procedementos de contratación. Concello de A Coruña.
- Informe 5/2016, de 8 de xullo de 2016, sobre modificación de fórmula ou índice de revisión de prezos unha vez formalizado un contrato.
- Informe 4/2016, de 8 de xullo de 2016, sobre a posibilidade de modificar un contrato administrativo (xestión de servizo público – modalidade de concesión) subscrito por unha mancomunidade de concellos como consecuencia da ampliación do seu ámbito territorial.
- Informe 3/2016, do 18 de febreiro de 2016, sobre establecemento do valor dos subcriterios na adxudicación, consecuencias de erros da mesa, acceso ao expediente e prazo para resolver un procedemento.
- Informe 2/2016, do 18 de febreiro 2016, sobre a determinación da categoría esixible ao licitador e supostos de aplicación do criterio da anualidade media.
- Informe 1/2016, do 18 de febreiro de 2016, sobre admisión dun aval como garantía de cumprimento do prazo de execución dun contrato.
- Informe 5/2015, de 28 de xullo de 2015, sobre posibilidade de adxudicar un contrato a unha empresa que condiciona a súa oferta ao outorgamento da prórroga.
- Informe 4/2015, de 28 de xullo de 2015, sobre período de acreditación da documentación xustificativa de estar ao corrente das obrigas tributarias coa administración contratante.
- Informe 3/2015, de 25 de xuño de 2015, sobre a admisibilidade, como criterio de valoración de ofertas no contrato administrativo de obras, de maior volume de unidades de obra sobre as incialmente previstas e definidas no Proxecto técnico ou documento anexo.
- Informe 2/2015, de 25 de xuño de 2015, sobre clasificación de UTE de empresas en contratos de servizos.
- Informe 1/2015, de 25 de xuño, sobre a posibilidade do contratista de ceder o importe da garantía a un subcontratista.
- Informe 3/2013, de 18 de xullo, sobre o pago de certificacións de obra cedidas a un terceiro no suposto de que o contratista sexa embargado.
- Informe 2/2013, de 7 de febreiro de 2013, sobre os requisitos da resolución contractual por mutuo acordo.
- Informe 1/2013, de 7 de febreiro, sobre interpretación do concepto de "ventas" no canon variable dun contrato de xestión de servizos públicos.
- Informe 9/2012, de 20 de xuño de 2012, sobre o alcance do ámbito subxectivo de aplicación do Texto Refundido da Lei de contratos do sector público aplicable a unha fundación privada de interese galego con participación minoritaria de entidades públicas.
- Informe 8/2012, de 27 de novembro de 2012, sobre cesión dun contrato de servizos e interpretación do artigo 209.1 da Lei 30/2007, de 30 de outubro, de contratos do sector público (226.1 do TRLCSP).
- Informe 7/2012, do 27 de novembro de 2012, de consulta sobre posibilidade de negociación salarial dun órgano de contratación cos empregados dunha empresa adxudicataria dun contrato de xestión de servizo público.
- Informe 6/2012, de 27 de novembro de 2012, sobre revisión de prezo dun contrato de xestión de servizos públicos na modalidade de concesión administrativa.
- Informe 5/2012, de 20 de xuño de 2012, sobre a cualificación xurídica dun contrato de explotación de cafeterías instaladas en edificios universitarios.
- Informe 4/2012, do 1 de marzo de 2012, de consulta sobre a posibilidade de proceder á modificación dun contrato de xestión de servizo público, mantendo o prezo inicial e aumentando o prazo de execución inicialmente previsto.
- Informe 3/2012, do 27 de marzo de 2012, de consulta sobre duración dos contratos de servizos de dirección de obra.
- Informe 2/2012, de 27 de marzo de 2012, sobre a validez da clasificación do contratista como forma de acreditar a solvencia en contratos de importe inferior ao requirido no artigo 65.1 do Texto refundido da Lei de contratos do sector público.
- Informe 1/2012 de 1 de marzo de 2012, de consulta sobre a forma de determinación do importe de garantía definitiva nos contratos de obras.
- Informe 11/2010 de 21 de decembro de 2010, de consulta relativa á consideración como propostas simultáneas as formuladas por licitadores principais que aparecen noutras propostas como empresas subcontratistas.
- Informe 10/2010 de 2 de febreiro de 2011, de consulta sobre revisión de prezos nun contrato de xestión de servizos públicos.
- Informe 9/2010, de 8 de febreiro de 2011, sobre o proxecto de "Guía de Boas prácticas nos procedementos de contratación das TIC".
- Informe 8/2010 de 30 de novembro de 2010, de consulta sobre eficacia dunha resolución pola que se acorda a prohibición de contratar dunha empresa o mesmo día en que se adxudica un contrato menor á mesma.
- Informe 7/2010 de 30 de novembro de 2010, de consulta sobre contratación de profesorado para a realización de traballos técnicos, de consultaría ou de asistencia na Universidade onde desenvolve a súa actividade profesional.
- Informe 5/2010 de 28 de xuño de 2010, sobre a clasificación empresarial esixida aos contratos clasificados como de consultaría e asistencia no RD-L 2/2000 polo que se aproba o Texto Refundido da Lei de contratos das Administracións Públicas.
- Informe 4/2010, de 28 de xuño de 2010, sobre a aplicatoriedade do artigo 114.3 do Real Decreto Lexislativo 781/1986, de 18 de abril, polo que se aproba o Texto refundido das disposicións legais vixentes en materia de réxime local, e sobre o porcentaxe das modificacións contractuais como causa de resolución do contrato de obras.
- Informe 3/2010 de 28 de xuño de 2010, de consulta sobre posibilidade de realizar contratos menores de xestión de servizos públicos, administrativos especiais e privados. Aplicabilidade do procedemento negociado na concertación de contratos de difusión publicitaria cos medios de maior difusión dun Concello. Sistema de recursos contra os actos de adxudicación provisional e definitiva en contratos non harmonizados.
- Informe 2/2010 de 28 de xuño de 2010, sobre alcance que debe darse ao termo "importe do contrato" utilizado no paragrafo 2.b) do artigo 209 da LCSP.
- Informe 1/2010, de 28 de xuño de 2010, de consulta sobre a demora de na sinatura dun contrato adxudicado por unha sociedade pública.
- Informe 4/2009 de 25 de xuño de 2009, de consulta sobre determinación de importe de garantía definitiva e composición do comité de expertos.
- Informe 3/2009 de 25 de xuño de 2009, de consulta sobre prohibición de contratar de concelleiros/as de Corporación locais.
- Informe 2/2009 de 25 de xuño de 2009, de consulta sobre cualificación xurídica dun contrato administrativo con obxecto da xestión e explotación de minipuntos limpos.
- Informe 1/2009 de 25 de xuño de 2009, de consulta sobre réxime xurídico aplicable e ampliación do obxecto dos contratos de xestión de servizos públicos.
- Informe 9/2008 de 30 de xaneiro de 2009, sobre consulta sobre a procedencia de acto de apertura pública nos procedementos negociados sen publicidade.
- Informe 8/2008, de 30 de xaneiro de 2009, sobre definición da expresión "prezo primitivo do contrato" do artigo 160 do Regulamento Xeral da Lei de Contratos das Administracións Públicas e 217.3 da Lei de Contratos do Sector Público. Tramitación da certificación final.
- Informe 7/2008 de 11 de xuño de 2008 : gastos de primeiro establecemento nos contratos de xestión de servizos.
- Informe 6/2008 de 11 de xuño de 2008: competencias da xunta consultiva de contratación administrativa. Modificación de obxecto contractual.
- Informe 5/2008 de 27 de maio de 2008: publicidade en procedementos abertos e restrinxidos da comunidade autónoma de Galicia. Prazos de presentación en procedementos negociados.
- Informe 4/2008 de 27 de maio de 2008: contratos que teñen por obxecto a subscrición a revistas, publicacións periódicas e bases de datos. Réxime xurídico. Tramitación.
- Informe 3/2008 de 27 de maio de 2008: adxudicación dun contrato a unha empresa que non está clasificada.
- Informe 2/2008 de 15 de abril de 2008: Adxudicación dun contrato a unha empresa que non está clasificada.
- Informe 1/2008 de 15 de abril de 2008: Alcance dos informes facultativos da xunta consultiva de contratación administrativa. Mesas de contratación das corporacións locais.
Recomendacións
- Recomendación 1P/2009, de 29 de novembro de 2009, do Pleno da Xunta Consultiva de Contratación Administrativa da Comunidade Autónoma de Galicia, relativa á procedencia ou improcedencia de esixir ao adxudicatario dun contrato de obra o pagamento de honorarios de dirección das obras contratadas.
- Guía de Boas Prácticas nos procedementos de contratación das TIC.
- Recomendación 1/2011, sobre as cláusulas que deben incluírse nos contratos de servizos que impliquen contratación de persoal
- Recomendación 2/2011, sobre a inclusión da presentación de facturas electrónicas nas cláusulas que regulan o réxime de pagamentos nos pregos de cláusulas administrativas particulares
- Recomendación 1/2016 da Xunta Consultiva de Contratación Administrativa da Comunidade Autónoma de Galicia para o uso das declaracións responsables nos pregos de cláusulas administrativas particulares ou pregos de condicións da administración autonómica galega e o do seu sector público: o Documento Europeo Único de Contratación (DEUC)
Comunicacións
Instruccións
Acordos
- Acordo 1/2012 polo que se da traslado, e se recomenda o seu uso, do modelo de formulario normalizado aprobado por este órgano co obxecto de reunir, nun único documento, as diversas declaracións responsables requiridas nos pregos de cláusulas administrativas particulares a teor do disposto no artigo 146 do Texto Refundido da Lei de Contratos do Sector Público (en adiante TRLCSP) e demais normativa de aplicación
- Acordo 1/2013 da XCCA-Galicia sobre o uso das linguas oficiais nos procedementos de contratación
Guías de contratación
- Guía de Boas Prácticas nos procedementos de contratación das TIC
- Guía para unha Contratación Pública socialmente responsable no sector público Autonómico Galego
- A Guía da colaboración Público-Pública da Comunidade Autonóma de Galicia
- Guia de Boas Prácticas na determinación dos criterios de adxudicación nos Pregos dos Expedientes de Contratación Cofinanciados con Fondos Europeo
Petición de informes
¿Quén pode solicitar o informe?
A Xunta Consultiva de Contratación Administrativa da Comunidade Autónoma de Galicia (en adiante XCCA) emitirá os seus informes por pedimento escrito das secretarías xerais dos departamentos da Xunta ou das presidencias ou direccións dos organismos, entes ou sociedades públicas, dos xerentes das fundacións do sector público, da Intervención Xeral da Comunidades Autónoma, da Asesoría Xurídica Xeral, das presidencias das entidades locais, dos reitorados das universidades públicas e das presidencias das organizacións empresariais afectadas pola contratación administrativa da Comunidade Autónoma.
¿Sobre qué materias informa a XCCA?
A XCCA é competente para informar sobre cuestións de carácter xeral para analizar a normativa reguladora da contratación das administracións públicas.
A solicitude de informe deberá precisar o obxecto da análise xurídica. A tal efecto, é conveniente que nel se expoñan os elementos de reflexión máis significativos. Deberá acompañar á solicitude a documentación complementaria que se considera adecuada para a comprensión da cuestión exposta.
A Xunta Consultiva de Contratación Administrativa en ningún caso substituirá nin suplirá as funcións que teñan asignados outros órganos nos seus respectivos ámbitos de competencia. Elo non significa que as consultas formuladas non poidan ter a súa orixe en problemáticas concretas xurdidas en procedementos administrativos de contratación, pero o non ter atribuídas a XCCA funcións para informar o criterio de actuación que debe seguir o órgano de contratación ante un contrato determinado, deberán ser formuladas con caracter xeral.
Tampouco poderanse resolver mediante o informe desta Xunta as controversias xurdidas entre partes.
A Secretaría Xeral da XCCA comprobará a adecuación das solicitudes de informe formuladas segundo o aquí establecido. No caso de solicitudes defectuosas, a Secretaría Xeral advertirá desta circunstancia ao órgano consultante e, en caso de non ser emendadas, evacuará proposta de informe á Comisión Permanente no que se declarará a imposibilidade que este órgano consultivo podase pronunciar sobre a cuestión de fondo exposta.
¿A quén se debe dirixir a solicitude de informe?
A solicitude de informe á XCCA dirixirase o/a Presidente/a á seguinte dirección:
Xunta Consultiva de Contratación Administrativa Consellería de Economía e Facenda Edificio Administrativo San Caetano, 3 15781 Santiago de Compostela
Enderezo
Edificio Administrativo San Caetano, Bloque 3
15781 Santiago de Compostela